Zvuči li vam poznato: želite promjenu, imate i ideju, imate i neki plan. Sviđa vam se posao virtualnog asistenta, ali naprosto ne znate od kuda početi?
Moja priča je od prilike takva. Profesionalno već dugo priželjkujem neku promjenu, jer želim i dalje učiti, želim se i dalje razvijati, rasti i usavršavati se. Da li otići u drugu kompaniju? Da li otvoriti nešto svoje? Ali što? I tako godinama u krug.
Tada sam slučajno otvorila članak o virtualnim asistentima i to je bilo to, ljubav se rodila.
Digitalizacija, razvoj tehnologije i raznih alata omogućila nam je rad od kuće, tj. rad na daljinu. Krenula sam istraživati što sve trebam napraviti da bih postala virtualni asistent. Tek kada sam imala sve informacije i kada sam znala sve korake, kada sam postala svjesna da želim i mogu realizirati sve korake, tek tada sam donijela odluku – biti ću virtualni asistent.
Jako je važno da odredite svoju specijalizaciju, to znači da definirate ponudu usluga koje ćete nuditi svojim klijentima. Najbolje je krenuti od onoga što vam je poznato i što već znate raditi. Pogledaj moju ponudu usluga.
Zatim važno je definirati i svog idealnog klijenta tj vašu ciljanu skupinu. To znači da trebate znati kome nudite svoje usluge, na kojim mrežama ćete se oglašavati, kako ćete komunicirati.
Slijedi definiranje cijena usluga. Definirajte da li želite naplatu po satu, po projektu ili po nekom vama prihvatljivom modelu.
Naravno sve ovo podrazumijeva da morate imati otvoren neki oblik poslovanja.
Ljepota ovoga posla je i u tome što zahtjeva stalno usavršavanje, učenje. No, ovdje ste u prilici da učite one vještine koje vas zanimaju.
Također, divna je potpora i druženje nas kolegica virtualnih asistentica. To se vidjelo na ovogodišnjoj prvoj konferenciji VIRTUALNI ASISTENT ‘ko?VA! u odličnoj organizaciji Go2human Huba.
Donosim vam moje izlaganje Kako sam postala VA – od ideje do realizacije: