U Hrvatskoj se tek unazad par godina aktivnije priča o virtualnim asistentima. Kako smo u vrijeme pandemije bili prisiljeni većinu uredskih poslova obavljati od kuće, uvidjeli smo da je taj model prihvatljiv i za poslodavce i za posloprimce. Poslodavcima su se smanjili režijski troškovi, dok su zaposlenici radili u svome domu, bez gubljenja vremena na putovanje na posao i s posla (što nikako nije zanemarivo).
No, ako i danas postavite pitanje Da li znate tko su virtualni asistenti i što rade? Koji se benefiti angažiranja virtualnog asistenta? većina poduzetnika će dati ili polovičan odgovor ili pogrešan odgovor. Ujedno, niti tvrtke ne znaju da mogu iskoristiti blagodat ovakvog outsourcinga.
Hajdemo onda dati odgovor na postavljena pitanja.
Tko su virtualni asistenti?
Virtualni asistenti su vaši vanjski suradnici. Naziv „virtualni“ sugerira da svoj posao obavljaju online. Kako živimo u doba digitalizacije, zahvaljujući internetu i konferencijskim pozivima asistenti pružaju pomoć tj. odrađuju dogovorene poslovne zadatke, a da poduzetnik ili tvrtka ne mora zaposliti dodatne ljude s punim radnim vremenom.
Suradnju možete dogovoriti po satu, paušalno ili po projektu.
Koje poslove obavljaju virtualni asistenti?
Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan. Vrlo je teško naći dva istovjetna virtualna asistenta, zato što svaki ima svoju specijalizaciju tj. nudi one usluge u kojima je najbolji. No, apsolutno svi poslovi i zadaci koje vi možete delegirati, a koji se mogu odraditi online, te poslove vam mogu odraditi virtualni asistenti.
Da biste dobili ideju kako vam mogu pomoći, ovo su samo neki od poslova koje obavljaju virtualni asistenti:
Administracija, priprema za knjigovodstvo, izrada izvještaja u excelu, vođenje društvenih mreža, istraživanje tržišta, održavanje web stranica, podrška u prodaji, vođenje kalendara i emaila, pomoć pri zapošljavanju… i još puno toga.
Ovdje je ponuda mojih usluga.
Zašto angažirati virtualnog asistenta?
Brojni su benefiti angažiranja virtualnog asistenta. Ako znate delegirati posao ili ste barem svjesni u kojem segmentu vam je potrebna pomoć, brže ćete doći do boljih rezultata poslovanja. No, isto tako ako niste sigurni u taj prvi korak, zakažite savjetovanje sa virtualnim asistentom i zajednički dogovorite što bi bilo najbolje da virtualni asistent odradi za vas. Svakako budite otvoreni prema suradnji.
A sada ono što vas sigurno najviše zanima, a to je koji su vaši benefiti?
Ušteda troškova:
Virtualni asistent je samozaposlena osoba – što znači da nemate troškova zaposlenih (plaće, dodataka na plaću, godišnjih odmora…)
Virtualni asistenti imaju svoju opremu – što znači da nemate troškove uredskog namještaja, računala, mobitela, papira…
Virtualni asistent radi iz svoga prostora – što znači da nemate dodatne troškove režija tj nije vam potreban dodatni prostor za asistenta
Virtualni asistenti su fleksibilni – što znači da obavljaju različite vrste poslova, a isto tako prilagođavaju se potrebama klijenata
Plaćate samo stvarno odrađene sate – uz fakturu za obavljene usluge dobivate utrošak sati, vrijeme se mjeri kroz posebnu aplikaciju. Isto tako možete dogovoriti suradnju paušalno
Razvoj poslovanja:
Delegiranjem poslova i zadataka virtualnom asistentu dobivate toliko potrebno vrijeme za razvoj vašeg poslovanja, traženje novih poslovnih prilika, ali i više vremena za obitelj, prijatelje, hobije.
Znati ćete da će delegirani posao biti obavljen profesionalno i na vrijeme.
Rezultati ne dolaze preko noći
Delegiranje jednostavnih i jednokratnih zadataka, manjega obujma virtualni asistent će obaviti brzo. No ako želite dugoročniju suradnju trebate imati na umu da će rezultati biti vidljivi tek nakon mjesec dana.
Zašto? Zato što ćete prvi mjesec asistenta uvoditi u posao, privikavati čete se na delegiranje, imati čete pitanja i vi i asistent. Uspješnost suradnje ne ovisi samo o vještinama virtualnog asistenta, nego i o vašoj vještini da znate prenijeti i objasniti posao, te na koji način očekujete da se posao obavi. Ovdje je izuzetno važno da ne smatrate da se nešto podrazumijeva. Uvijek imajte na umu da ste vi jedinstveni klijent, s jedinstvenim načinom poslovanja.